Kiedy myślimy o nowych technologiach, często nasuwają się nam pytania: Jak nauczanie z ich użyciem wzbogaci kompetencje naszych uczniów? W jaki sposób wyciągnąć z nich wartości pedagogiczne? Przyznam się Wam, że ja na co dzień w swojej pracy wykorzystuję tablicę multimedialną, komputer czy smartfon. Choć dla większości naszych uczniów żadna z tych rzeczy zapewne nie jest nowością, to używanie ich na lekcjach jest czymś ciekawym, atrakcyjnym i wywołującym zaskoczenie.
Ten, kto korzysta z nowych technologii na swoich zajęciach, zapewne wie, ile radości sprawia to dzieciom oraz ile wnosi to do procesu nauczania – oprócz tego, że świetnie urozmaica zajęcia, to na dodatek czyni je bardziej efektywnymi. A jeśli nie możecie się przekonać lub nie macie pomysłu, w jaki sposób zorganizować lekcję z użyciem nowoczesnych technologii, koniecznie zapoznajcie się z moją propozycją.
Scenariusz, który przygotowałam, sprawdzi się w klasach II–III, przy czym oczywiście możecie dowolnie poszerzyć lub „uszczuplić” przedstawione przeze mnie zagadnienia, dobierając je do możliwości i poziomu zaawansowania językowego Waszych uczniów.
W trakcie zajęć Wasi uczniowie powtórzą słownictwo związane z rodziną, a także nauczą się zapisywać i utrwalą zapis nazw członków rodziny, dobrze się przy tym bawiąc. Starałam się dobrać ćwiczenia tak, by zaangażować uczniów w proces nauczania, pobudzić ich wyobraźnię, sprawić im trochę frajdy, a przede wszystkim zrealizować nadrzędne cele kształcenia.
Zarezerwujcie salę komputerową i bawcie się dobrze – niech uczniowie stworzą rodzinne chmury… wyrazowe.
[ . . . ]