Przedstawienia z udziałem dzieci to nieodłączny element programu nauczania w przedszkolu oraz szkole. Coraz częściej nauczyciele języka angielskiego są proszeni o przygotowanie z dziećmi wystąpień, które są włączane do całości przedstawienia bądź stanowią osobne wydarzenie. Występowanie przed publicznością wiąże się z odczuwaniem stresu, zwłaszcza przez małych aktorów, którzy zaczynają swoją przygodę z teatrem.
W jaki sposób ich ośmielić i zachęcić do wystąpienia?
Co można zrobić, gdy liczba chętnych do występowania dzieci przewyższa liczbę ról? Na te oraz inne pytania znajdziecie odpowiedzi w artykule przygotowanym przez Agnieszkę Tolak.
Jak stworzyć scenariusz przedstawienia?
Treści, które znajdą się w scenariuszu, zależą od zaawansowania językowego uczniów oraz tematyki przedstawienia. Wystąpienia dzieci najczęściej planowane są na specjalne okazje, takie jak Boże Narodzenie czy Dzień Mamy.
Dla młodszych przedszkolaków warto zestawić proste wierszyki wraz z piosenkami w języku angielskim. Tekst powinien być prosty oraz łatwy do nauczenia przez dzieci. Ze starszymi uczniami można przygotować przedstawienie teatralne, w którym będą wcielać się w role.
Może to być inscenizacja baśni bądź scenki tematyczne, które dzieci mogą także tworzyć same. Inspiracji do stworzenia scenariusza warto szukać w Internecie, przewodnikach metodycznych do nauczania języka angielskiego, a także w czasopiśmie „Get Creative!”. Warto sięgać też po gotowe scenariusze stworzone dla odpowiedniej grupy wiekowej dzieci. Można je modyfikować i dostosowywać do umiejętności językowych grupy uczniów.
[ . . . ]