Nadchodzi grudzień. Oznacza to, że trzy miesiące nauczania już za nami i rodzice chcieliby zobaczyć pierwsze efekty pracy swoich dzieci z językiem obcym. Dlatego dla mnie grudzień jest doskonałą okazją, aby pokazać opiekunom, że podczas zajęć języka angielskiego dzieci uczą się czegoś więcej niż tylko nazw kolorów. Przez cały miesiąc przygotowuję zatem uczniów do występu, który ma być dowodem na to, że są w dobrych rękach.
Wiele kwestii, które występują w scenariuszu, można wykorzystać jako classroom language. Inne proponuję wprowadzić poprzez rytm i wystukiwanie go. Scenariusz zawiera 20 kwestii mówionych oraz 4 piosenki. Jeżeli nie uczymy tak licznej grupy, można wybrać 9 dzieci, które będą wypowiadały dłuższe kwestie. Zanim jednak zaczniemy pracę z właściwym tekstem przedstawienia, warto wprowadzić uczniów w świąteczny klimat, zapoznać ich z postaciami oraz w aktywny sposób nauczyć piosenek. Na ogół podczas zajęć staram się włączać nagrania, których dzieci nauczyły się w różnych miesiącach. Grudzień jest jednak wyjątkowy, dlatego od pierwszych minut skupiam się tylko i wyłącznie na zagadnieniach świąteczno-zimowych.
[ . . . ]