Oparta na komunikacji nauka języka obcego nie może istnieć bez jednoczesnego przekazywania uczniom pewnych treści merytorycznych, które w klasycznym podziale szkolnym przynależałyby do innych przedmiotów. Angażujące lekcje językowe zawsze zawierają w sobie element wyzwania intelektualnego adekwatnego do wieku i poziomu rozwoju dzieci. Dlatego ucząc przedszkolaki, nie można powtarzać w kółko pojedynczych słówek. W artykule podpowiadamy, jak w ciekawy sposób stymulować rozwój analitycznego myślenia, liczenia i innych umiejętności matematycznych, a tym samym dodać szczyptę magii do lekcji językowych w przedszkolu.

Content and Language Integrated Learning (CLIL) to coraz popularniejsze podejście do nauczania języków obcych, które zakłada, że cele językowe i cele merytoryczne lekcji powinny być dokładnie takiej samej wagi. Dodatkowo wyróżnia się cele poznawcze (kształtowanie krytycznego myślenia i umiejętności przetwarzania wyższego rzędu) i cele kulturowe (poznawanie otaczającego dzieci świata). Te cztery rodzaje celów nazywa się 4C (odpowiednio: communication, content, cognition, culture). Lekcje CLIL-owe nazywane są potocznie np. „nauką przyrody po angielsku” albo „matematyką po niemiecku”.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 39  Strona 40

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Teddy Bear and Friends

25 listopada obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia, wykorzystaj ten dzień do nauki i/lub powtórzenia słownictwa związanego również z innymi zabawkami, a także przyimkami miejsca....

Czytaj więcej
To Top ↑