Chyba my wszyscy – nauczyciele języków obcych uwielbiamy flashcards. Ostatnio już nie tylko intensywnie wykorzystujemy je na zajęciach, ale także tworzymy własne, co sprawia dużą radość, kiedy stajemy się w tym biegli. Warto jednak, nawet te najpiękniejsze, przygotowane samodzielnie odłożyć czasem na bok i skorzystać z naturalnych dobrodziejstw, które daje nam otaczający świat – zmieniające się pory roku oferują nam możliwość wprowadzania codziennych-niecodziennych aktywności.
WIO = Warzywa i owoce
Sezon na warzywa i owoce rozpoczęty, trzeba to wykorzystać! Poza tradycyjnym wykorzystaniem tych realiów do nauki słownictwa – poznawania nazw wybranych warzyw/owoców czy kolorów, możesz także posłużyć się nimi przy okazji utrwalania części twarzy i ciała. Jak?
Przygotuj zestawy wybranych warzyw i owoców – najlepiej takich, których nazwy dzieci już znają lub poznały w niedalekiej przeszłości, a następnie zaproponuj układanie z nich różnych buziek czy całych sylwetek, których poszczególne części będziecie potem wspólnie nazywać. Daj uczniom samym zadecydować z czego zrobią oczy, nos, usta itp. Młodszym dzieciom możesz oczywiście zaprezentować przykład.
SNA = Sezon nowych aktywności
No właśnie! Wiosna to nie tylko początek sezonu owocowo-warzywnego, ale także czas intensywnych zmian. Częściej możemy obserwować piękne niebieskie niebo, słuchać odgłosów natury, przyglądać się jak wszystko wokół staje się kolorowe. Weź swoich uczniów na spacer i...:
[ . . . ]