Bal karnawałowy to świetna okazja, żeby zaserwować naszym uczniom trochę angielskiego w wersji light. Proponowane poniżej zabawy będą dla nich przyjemną formą spędzenia czasu, a zarazem okazją do powtórzenia słownictwa. Pierwsze dwie propozycje stawiają na swobodną produkcję języka (fluency of speaking). Będzie to miła odmiana od aktywności sprawdzających accuracy, które zazwyczaj przeważają podczas lekcji z najmłodszymi (głównie w postaci przypominania sobie konkretnych słówek i nazywania flashcards). To co, przebrania już gotowe?
Hungry monster
Ta gra to hit – wytłumaczenie i demonstracja zasad nie zajmuje dłużej niż 2 minuty, a od tej pory uczniowie będą prosić, żeby pobawić się w głodnego potwora prawie na każdej lekcji! Będziesz potrzebować tylko fl ashcards – mogą dotyczyć aktualnie omawianego działu lub stanowić miszmasz słówek z całego roku szkolnego. Ważne, aby było to słownictwo opanowane już przez dzieci, ponieważ ta gra jest formą powtórki, a nie nauki. Dzieci stają w kole, każde otrzymuje jeden obrazek i trzyma go przed sobą tak, aby wszyscy inni uczestnicy dobrze go widzieli. Nauczyciel wprowadza fabułę – mówi, że jest głodnym potworem, który szybko musi coś zjeść, najchętniej jakieś dziecko Chodzi wewnątrz koła i rozgląda się za smaczną przekąską. Jeśli monster idzie w czyimś kierunku, jedynym sposobem na uchronieniem się przed nim jest odesłanie potwora gdzieś indziej.
[ . . . ]