Wakacje… cóż to za wspaniały czas! Po wielu miesiącach wytężonej pracy nareszcie nadszedł wyczekiwany odpoczynek – najlepiej nad morzem lub w górach. Często jednak, zanim „oddelegujemy się” na urlop, bierzemy udział w różnego rodzaju półkoloniach lub innych letnich zajęciach. Nie są to standardowe lekcje, ale oczekuje się, że będą jeszcze bardziej kreatywne niż te prowadzone w ciągu roku. Nic dziwnego – podczas wakacji dzieci potrzebują nie tylko odpocząć, ale również przeżyć prawdziwe przygody. Jak jednak to zrobić, skoro całe 10 miesięcy zmagań za nami i pomysły w nawet najbardziej kreatywnej głowie już się wyczerpują?
Przede wszystkim nie należy wpadać w panikę. Wakacyjne zajęcia nie muszą być trudniejsze do przygotowania niż standardowe. Wręcz przeciwnie – mogą być łatwiejsze, a zarazem efektywniejsze. Proponuję wprowadzić tzw. system projektowy. Co to takiego? Jest to przede wszystkim nieszablonowe podejście do prowadzenia zajęć. Warto wykorzystać różne umiejętności i zdolności dzieci do zgłębienia danego zagadnienia. Projekt może być przeprowadzany podczas jednego spotkania lub przez kilka dni.
[ . . . ]