Kiedy na dworze robi się coraz cieplej – część zajęć językowych może odbywać się na świeżym powietrzu. Połączenie powtórek leksykalnych z ruchem na pewno spodoba się uczniom i wniesie wiele emocji do zajęć. Co więcej, ruch tworzy pozytywne skojarzenia z procesem uczenia się i poprawia pamięć.

Literkowy zawrót głowy
Potrzebne materiały: tacki lub talerzyki, na których będą układane słowa, lista słówek do powtórzenia, dwa zestawy pociętych słówek.
Klasę dzielimy na dwa zespoły, które mają wyznaczone miejsca, np. ławkę lub stolik, na których umieszczamy tacki lub papierowe talerzyki, gdzie będą układane słówka. W tym miejscu uczniowie ustawiają się gęsiego. Natomiast zestaw pociętych słówek umieszczamy w pewnej odległości, która pozwoli uczniom na bieg. Gdy zostaną wyjaśnione reguły, nauczyciel wypowiada wyraz. Pierwsze osoby z rzędu biegną, aby znaleźć pierwszą literkę z wypowiedzianego wyrazu i przynoszą ją na tackę. Następnie wyruszają kolejni uczniowie, którzy dostarczają drugą literę z wyrazu. Wygrywa drużyna, która pierwsza ułoży słówko na tacy

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 34  Strona 35

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

I walk in the grass

Za oknami piękna pogoda, która sprzyja wycieczkom. Może wybierzecie się z uczniami na łąkę, aby poznali zwierzęta mieszkające wśród wysokich traw? Przygotujcie bibułę, kilka rolek po papierze...

Czytaj więcej

Hey, hey, hey, the USA!

W polskich szkołach i przedszkolach chętnie obchodzimy święta typowe dla Wielkiej Brytanii i z przyjemnością uczymy o rodzinie królewskiej. Chcemy zafascynować uczniów zwyczajami europejskich...

Czytaj więcej
To Top ↑