Square box, round pizza, triangle slices. Kto z nas nie lubi pizzy? Przysmak, który pochodzi z Włoch, zyskał popularność na całym świecie. Amerykanie zjadają 350 kawałków pizzy w każdej sekundzie. Nasi uczniowie również zazwyczaj reagują entuzjastycznie na ten przysmak, dlatego z okazji Dnia Pizzy (który przypada na 9 lutego) przygotowałam kilka aktywności, które można wykorzystać podczas lekcji.
Stwórz swój przepis na pizzę
Przed przystąpieniem do tego zadania powtarzamy z uczniami nazwy figur, np. koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt i gwiazdę. Nauczyciel na początku pokazuje uczniom karty i głośno mówi nazwę danego kształtu, a uczniowie powtarzają. Następnie nauczyciel opisuje figurę, wskazując na kolor, np. It’s red. Uczniowie odpowiadają, o który kształt chodzi.
W dalszej kolejności uczniowie dostają kartę z bazą pizzy lub papierowe talerze i kształty do wycięcia (w przypadku młodszych grup nauczyciel wycina je wcześniej). Uczniowie dekorują swoją pizzę wybranymi dodatkami w różnych kształtach, po skończeniu nauczyciel pyta: How many circles are there on your pizza? Who’s got a square?
[ . . . ]