21 maja obchodzony jest Dzień Herbaty. Ten drugi najpopularniejszy napój na świecie dość mocno utożsamiany jest z Anglią, więc wprowadzenie tego elementu kultury na zajęcia jest uzasadnione – oczywistymi skojarzeniami będą English Breakfast czy fi ve o’clock tea. Pokażę Wam, jak można dzięki herbacie odkryć skrawek świata, a przy okazji wdrożyć zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe i na zajęciach językowych poruszyć zagadnienia z matematyki, geografi i, wiedzy o świecie i społeczeństwie, wychowania fi zycznego i elementów savoir-vivre. Zapraszam do zapoznania się z ośmioma herbacianymi aktywnościami.

1. How does tea grow?

Zacznijcie od burzy mózgów, napiszcie na tablicy słowo tea i poproście uczniów, żeby wymienili wszystko, co kojarzy im się z tym pojęciem. Niezależnie od ich propozycji poprowadźcie tok zajęć tak, by zwrócić uwagę, że herbata to roślina, której liście zrywane są z krzewów, a potem są suszone i parzone. Zachęćcie dzieci, aby usiadły wygodnie na podłodze czy dywanie, i wyjaśnijcie, że za moment zobaczą proces zbierania i przygotowywania herbaty. Przed obejrzeniem nagrania przedstawcie uczniom kilka wyrażeń: pick leaves, warm climate, a cutting, to plant, polytunnels protect plants from sun and pests, to harvest, a processing house, to dry by blowing hot air to the leaves, to chop and flatten the leaves, to load.

Po obejrzanym nagraniu streśćcie jeszcze raz, na czym polega proces zbierania i przetwarzania liści, używając wcześniej wspomnianych zwrotów i wyrażeń.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 54  Strona 55  Strona 56  Strona 57

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑