Przygotowaliśmy niekonwencjonalne aktywności z wykorzystaniem książek anglojęzycznych, które wasi uczniowie dobrze znają. Udowodnimy, że storytelling nie kończy się na samym czytaniu. Książka to wielopłaszczyznowa pomoc dydaktyczna i przy odrobinie inwencji możemy łatwo zmotywować uczniów do aktywnego utrwalania jej treści. Jeśli uwielbiacie anglojęzyczne bajkoczytanie na zajęciach i poszukujecie sposobów na różnorodne wykorzystanie książek, przeczytajcie nasze propozycje.
YOU CHOOSE
Dzieciaki uwielbiają niespodzianki i chętnie angażują się w aktywności, na których przebieg mają wpływ. Dlatego warto od czasu do czasu zaproponować im wcielenie się w rolę nauczyciela i pozwolić na współdecydowanie o przebiegu zajęć.
W przypadku storytellingu proponuję wprowadzić rutynę losowania książek, które będziemy czytali na zajęciach. To świetna okazja do powtórki i przypomnienia tytułów, które pojawiały się podczas przerabiania najróżniejszych zagadnień tematycznych (wówczas to nauczyciel wybierał i narzucał konkretny tytuł), Co więcej, może się zdarzyć, że w okresie bożonarodzeniowym wylosowana zostanie książeczka wielkanocna. Takie sytuacje zawsze budzą dużo emocji i pozytywnej energii. Wprowadzając rutynę losowania książeczek, kierujcie się 6 zasadami:
- Wszystkie książeczki trzymajcie w nieprzeźroczystym pudełku lub kolorowej torbie. Pamiętajmy, że zadaniem uczniów jest losowanie, a nie wybieranie książeczek.
- Stwórzcie listę uczniów i zaznaczajcie na niej, kto losował już książkę. Bądźmy sprawiedliwi i dajmy szansę każdemu wziąć udział w aktywności.
- Aby zabawa nie spowszedniała i była atrakcyjna, wprowadzajcie ją raz na 2 lub 3 tygodnie. Niech będzie to coś, na co wszyscy czekają!
- W zależności od wieku uczniów i długości książek, na jednych zajęciach losujcie od 1 do 3 książek.
- Pamiętajcie, że książki wylosowane i przeczytane nie wracają do pudełka. Dopiero gdy wszystkie tytuły zostaną przeczytane, zabawę można rozpocząć od nowa.
- Żeby zaskoczyć uczniów, umieśćcie w pudełku jeden lub dwa tytuły, których nie znają.
Ta prosta rutyna umożliwi wam wracanie do najróżniejszych tytułów, niezależnie od przerabianych tematów. To prosty sposób na ugruntowanie treści książki.
[ . . . ]