Jeśli chociaż kilka lat nauczasz na tym samym poziomie edukacyjnym, być może doświadczyłaś/eś już takiego poczucia, że co roku robisz to samo. Te same słówka, powtórzenie, jakaś forma sprawdzenia wiadomości i dalej: kolejny unit w ten sam sposób. Taka sytuacja może prowadzić do spadku motywacji, a nawet do poczucia, że w sumie nie wiadomo, dlaczego nauczasz języka, bo uczniowie są średnio zaangażowani, a powtórki wychodzą różnie. Aleksandra Maconowicz proponuje rozwiązanie, które może odmienić sytuację w klasie: spróbuj CLILować. Jeśli szukasz czegoś nowego, co z pewnością zmieni twoją dynamikę pracy – ten artykuł jest dla ciebie.

Sądzę, że nie muszę ci mówić, że kluczem do efektywnego uczenia się jest uczenie się z przyjemnością. Aby jednak tak się stało, musisz uczyć się tego, co jest dla ciebie przydatne, uwzględnić swoje zainteresowania, a nie wkuwać na pamięć listy słówek. Zamiast tego trzeba dopasować metody i materiały do swoich potrzeb, otoczyć się językiem i szukać jak najwięcej możliwości do interakcji. Choć mówi się, że w szkole trudniej uczyć się z przyjemnością przez narzuconą podstawę programową, przez system, przez wymagających rodziców, to istnieje jednak sposób, aby pogodzić wszystko: odgórne wymagania, potrzeby uczniów oraz… twoje potrzeby.

O co chodzi z tym CLILem?

Gdybym w najprostszy sposób miała wyjaśnić, czym jest CLIL (Content and Landguage Integrated Learning), powiedziałabym, że jest to połączenie nauczania języka z prawdziwym życiem...

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 49  Strona 50  Strona 51

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

This is my family!

Rodzina to temat, który dzieci wprost uwielbiają. Omawiany na zajęciach wzbudza zdecydowanie pozytywne emocje. Jest bliski ich sercu, każdy ma coś do opowiedzenia. Jednak koncepty, które...

Czytaj więcej
To Top ↑