• Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane
  • Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane

Komunikacja w języku obcym może stanowić wyzwanie dla najmłodszych. Na pewno zdarza się (szczególnie w przedszkolu), że niektóre dzieci mają wewnętrzny opór przed wystąpieniem na forum grupy. Szczególnie gdy maluchy nie komunikują się dobrze w ojczystym języku. Warto pamiętać, że najmłodsi uczestnicy zajęć językowych mogą potrzebować sporo czasu, zanim ośmielą się aktywnie komunikować. Prawo do okresu ciszy (silent period) jest szczególnie ważne. Dobrze wiemy, że duży nacisk na mówienie może przynieść odwrotny skutek i zamiast zachęcić malucha do komunikacji, „zasznuruje” mu usta.

Kolejnym wyzwaniem jest rozwijanie komunikacji w bardzo licznych grupach i klasach. Jak zapytać każde dziecko o imię i nadal utrzymać skupienie pozostałych dzieci? Ucząc liczne grupy przedszkolne, spontanicznie, również dzięki reakcjom dzieci na moje poczynania (a więc dzięki komunikatom niewerbalnym), odkryłam swoją ulubioną technikę pracy nad komunikacją – interaktywność.

{{ title }}

Którymi tagami chciałabyś otagować dany materiał?

Do jakiego folderu chciałabyś dodać artykuł?

Tag/Folder został dodany!

Artykuł/Materiał został usunięty!

Za moment strona się odświeży

Artykuł/Materiał został zapisany!

Powiązania artykułu zostały usunięte lub artykuł nie został poprawnie nieprzypisany!

Żeby móc zapisać do ulubionych. Musisz być zalogowany!