Komunikacja w języku obcym może stanowić wyzwanie dla najmłodszych. Zdarza się (szczególnie w przedszkolu), że niektóre dzieci mają wewnętrzny opór przed wystąpieniem na forum grupy. Najmłodsi uczestnicy zajęć językowych mogą potrzebować sporo czasu, zanim ośmielą się aktywnie komunikować. Wyzwaniem jest również rozwijanie komunikacji w bardzo licznych grupach i klasach. Jak zapytać każde dziecko o imię i nadal utrzymać skupienie pozostałych dzieci? Proponujemy technikę pracy nad komunikacją – interaktywność.

Komunikacja w języku obcym może stanowić wyzwanie dla najmłodszych. Na pewno zdarza się (szczególnie w przedszkolu), że niektóre dzieci mają wewnętrzny opór przed wystąpieniem na forum grupy. Szczególnie gdy maluchy nie komunikują się dobrze w ojczystym języku. Warto pamiętać, że najmłodsi uczestnicy zajęć językowych mogą potrzebować sporo czasu, zanim ośmielą się aktywnie komunikować. Prawo do okresu ciszy (silent period) jest szczególnie ważne. Dobrze wiemy, że duży nacisk na mówienie może przynieść odwrotny skutek i zamiast zachęcić malucha do komunikacji, „zasznuruje” mu usta.

Kolejnym wyzwaniem jest rozwijanie komunikacji w bardzo licznych grupach i klasach. Jak zapytać każde dziecko o imię i nadal utrzymać skupienie pozostałych dzieci? Ucząc liczne grupy przedszkolne, spontanicznie, również dzięki reakcjom dzieci na moje poczynania (a więc dzięki komunikatom niewerbalnym), odkryłam swoją ulubioną technikę pracy nad komunikacją – interaktywność.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 45  Strona 46  Strona 47  Strona 48  Strona 49  Strona 50  Strona 51  Strona 52  Strona 53

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑