Zastanawiasz się czasem, czy multisensoryczność na zajęciach to tylko moda?

Efektowne, ale niepraktyczne zabawy na wyjątkowe okazje?

Dużo zachodu, ale mało efektów językowych?

może kusi cię, by wprowadzić nauczanie multisensoryczne na swoje zajęcia, ale nie do końca wiesz, jak rozpocząć tę przygodę?

Albo obawiasz się, że multisensoryczne nauczanie języka obcego jest zbyt czaso- i pracochłonne?

Jeśli twoja odpowiedź na chociaż jedno z powyższych pytań brzmi twierdząco, koniecznie zapoznaj się z artykułem.

W tym artykule opisuję sprawdzone multisensoryczne aktywności, które nie wymagają skomplikowanych przygotowań i można korzystać z nich nawet podczas zajęć w licznych grupach lub klasach. A może okaże się, że już od dawna stosujesz to podejście na własnych zajęciach?

 

Szczypta teorii


Każde dziecko jest indywidualnością i najlepiej się uczy, jeśli w procesie nauczania brane są pod uwagę jego predyspozycje. Rzeczywistość nie pozwala nam jednak prowadzić zajęć dla każdego dziecka osobno, dlatego najlepsze metody to takie, które dają nam szansę na indywidualizację procesu nauczania.

Podejście multisensoryczne (inaczej polisensoryczne lub wielozmysłowe) to nic innego, jak stworzenie dzieciom szansy na takie właśnie uczenie się: poprzez aktywizację więcej niż jednej modalności sensorycznej.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 54  Strona 55  Strona 56

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Eat with your hands!

Wakacje to w przedszkolach często czas powtórek i utrwalania materiału poznanego na zajęciach z języka angielskiego w ciągu całego roku szkolnego. To bardzo rozsądne rozwiązanie.

Po...

Czytaj więcej

Let’s be active!

Zajęcia na świeżym powietrzu kojarzą się zwykle z okresem przedwakacyjnym, ale czy takie zajęcia można i warto przeprowadzić również we wrześniu?

Oczywiście, że tak! Na zewnątrz nie...

Czytaj więcej
To Top ↑