W niniejszym numerze „Get Creative!” przedstawiam Wam przykładowy rozkład materiału na miesiące luty i marzec, opracowany pod kątem grup przedszkolnych, zawierający propozycje piosenek i zabaw do wykorzystania podczas zajęć o danej tematyce. Proponowany układ treści może stanowić punkt wyjściowy do bardziej lub mniej rozbudowanego rozkładu materiału czy planu pracy dostosowanego do indywidualnych potrzeb nauczyciela oraz poszczególnych grup wiekowych.
1. Carnival – Karnawał
Cel: Uczniowie poznają słownictwo związane z karnawałem.
Omawiane słownictwo: Motywy przewodnie bali karnawałowych w przedszkolach są bardzo różne, fajnie dopasować omawiane słownictwo właśnie do takiego motywu przewodniego. Może będą to znani bohaterowie z bajek, zwierzęta, rycerze i księżniczki, a może nieco bardziej przyziemnie – dzieci będą przebierać się za przedstawicieli różnych zawodów. Tak czy inaczej, wykorzystajcie pierwszy tydzień lutego (lub któryś ze styczniowych, w zależności od tego, na kiedy planowana będzie zabawa) na wprowadzenie słownictwa z tym związanego.
W tym okresie można też wprowadzić piosenki i zabawy, które idealnie sprawdzają się na balach karnawałowych i tego typu grupowych imprezach.
[ . . . ]