W pracy z dziećmi często zdarza się, że scenariusz zajęć musi ulec małej lub dużej modyfikacji. Dlatego warto być przygotowanym na taką ewentualność i mieć bazę dodatkowych aktywności w postaci gier i zabaw, które uratują lekcję. Ilona Pawełek przygotowała listę gier i zabaw do wykorzystania „od ręki”.

Oprócz tzw. pudełka SOS z dodatkowymi pomocami dydaktycznymi, polecam stworzyć listę gier i zabaw, które nie wymagają czasochłonnego przygotowania i tak naprawdę są gotowe do użytku „od ręki”. Taka baza sprawdzi się w różnych grupach wiekowych, o różnym poziomie zaawansowania językowego, gdyż zadania mogą być dostosowane do możliwości uczniów.

O tym, że powtórki mają sens świadczy fakt, iż 80% informacji ulatnia się w ciągu 24 godzin. Stąd też Peter Russel opracował system powtórkowy, który mówi, że powinny one pojawić się 5-10 minut po wprowadzeniu nowego słownictwa, 24h po zajęciach wprowadzających, tydzień, miesiąc i pół roku po przedstawieniu nowych słówek. Według mnie są to minimalne liczby powtórek – im więcej, tym lepiej!

Poniżej przedstawiam moją listę TOP 5 zabaw opartych na kartach obrazkowych i wyrazowych oraz przedmiotach dostępnych pod ręką.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 52  Strona 53

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

I ty potrafisz CLILować f

Jeśli chociaż kilka lat nauczasz na tym samym poziomie edukacyjnym, być może doświadczyłaś/eś już takiego poczucia, że co roku robisz to samo. Te same słówka, powtórzenie, jakaś forma...

Czytaj więcej

This is my family!

Rodzina to temat, który dzieci wprost uwielbiają. Omawiany na zajęciach wzbudza zdecydowanie pozytywne emocje. Jest bliski ich sercu, każdy ma coś do opowiedzenia. Jednak koncepty, które...

Czytaj więcej
To Top ↑