Znacie dziecko, które nie lubi pizzy? Z pizzą jak z lodami, nie lubią ich tylko wyjątki. W artykule, który mam nadzieję zaraz przeczytacie, przedstawiam pomysł na lekcję, w której sala lekcyjna zamienia się w pizzerię, a uczniowie tworzą własne kompozycje smaków. Dzięki tej lekcji powtórzymy słownictwo związane z jedzeniem oraz nieco je rozszerzymy, a także poćwiczymy autentyczne sytuacje, w których uczniowie mogą w przyszłości używać języka angielskiego.
Słownictwo – składniki pizzy – którego będziemy używać: ser, szynka, kiełbasa, pomidor, ananas, papryka, oliwki, krewetki, cebula, salami, boczek, pieczarki, kukurydza, kurczak, ketchup, sos czosnkowy.
IT’S PIZZA TIME! (45min)
METODY PRACY:
metoda naturalna, TPR, gry i zabawy językowe
CELE OPERACYJNE:
Uczniowie:
- nazywają różne składniki pizzy
- utrwalają słownictwo związane z jedzeniem
- ćwiczą umiejętność mówienia
- ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową,
- uczniowie powtarzają zwrot I like.../I don’t like... oraz krótkie odpowiedzi na pytania Yes, I do/No, I don’t
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karty obrazkowe z jedzeniem – składnikami pizzy
- miękka piłka
- masa mocująca
- obrazki pizzy
- wycięte obrazki – składniki pizzy
- papier
- opcjonalnie: kilka fartuszków dla uczniów
[ . . . ]