Dzieci w wieku przedszkolnym przeważnie potrafią nazwać pomieszczenia w ojczystym języku. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby poznały te nazwy również w języku angielskim. To idealny temat, który można połączyć chociażby z powtórką nazw członków rodziny lub czynności. W scenariuszu został przedstawiony pomysł dość oryginalny, który zakłada rozpoznawanie pomieszczeń przez słuchanie dźwięków towarzyszących wykonywaniu różnych czynności, jak np. mycie rąk, gotowanie, chrapanie, oglądanie TV. Taką aktywność możecie wykorzystać zarówno na zajęciach stacjonarnych, jak i online.

CELE OPERACYJNE:

Dzieci:

  •  rozpoznają i nazywają pomieszczenia,
  • ćwiczą wymowę poznanych wyrazów,
  •  rozwijają umiejętności słuchania,
  • powtarzają nazwy czynności.

MATERIAŁY I POMOCE DYDAKTYCZNE:

  •  karty obrazkowe przedstawiające pomieszczenia w domu (str. 5),
  •  woreczki gimnastyczne, ◦ nagrania dźwięków pochodzących z rożnych pomieszczeń w domu.

WPROWADZANE SŁOWNICTWO I WYRAŻENIA:

  •  nazwy pomieszczeń: kitchen, bedroom, bathroom, living room,
  •  czasowniki: wash your hands, cook, sleep, eat, drink, brush your teeth, watch TV,
  •  Let’s go to the living room/kitchen/…

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 12  Strona 13  Strona 14  Strona 15

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Teddy bear is in my house!

Pluszowy miś to przyjaciel dzieci i dorosłych, dlatego za każdym razem, gdy pojawia się na zajęciach, wywołuje uśmiech! Podczas proponowanych zajęć – odpowiadając na pytania misia – uczniowie...

Czytaj więcej
To Top ↑