Dzieci w wieku przedszkolnym przeważnie potrafią nazwać pomieszczenia w ojczystym języku. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby poznały te nazwy również w języku angielskim. To idealny temat, który można połączyć chociażby z powtórką nazw członków rodziny lub czynności. W scenariuszu został przedstawiony pomysł dość oryginalny, który zakłada rozpoznawanie pomieszczeń przez słuchanie dźwięków towarzyszących wykonywaniu różnych czynności, jak np. mycie rąk, gotowanie, chrapanie, oglądanie TV. Taką aktywność możecie wykorzystać zarówno na zajęciach stacjonarnych, jak i online.
CELE OPERACYJNE:
Dzieci:
- rozpoznają i nazywają pomieszczenia,
- ćwiczą wymowę poznanych wyrazów,
- rozwijają umiejętności słuchania,
- powtarzają nazwy czynności.
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
- karty obrazkowe przedstawiające pomieszczenia w domu (str. 5),
- woreczki gimnastyczne, ◦ nagrania dźwięków pochodzących z rożnych pomieszczeń w domu.
WPROWADZANE SŁOWNICTWO I WYRAŻENIA:
- nazwy pomieszczeń: kitchen, bedroom, bathroom, living room,
- czasowniki: wash your hands, cook, sleep, eat, drink, brush your teeth, watch TV,
- Let’s go to the living room/kitchen/…
[ . . . ]