Październik to miesiąc, w którym większość nauczycieli poświęca uwagę jednemu z najbardziej intrygujących zagadnień dla dzieci, jakim bez wątpienia jest Halloween. To typowe dla krajów anglojęzycznych święto pełne jest barwnych przebrań i zabawnych zwyczajów, które przyciągają młodszych i starszych uczniów. Warto więc wykorzystać tę fascynację i zaplanować z grupą pierwsze przedstawienie już na koniec października. Jak przygotować do tego naszych uczniów?
Na początek słownitwo. Zanim dzieci nauczą się dłuższej kwesti i, muszą zapamiętać pojedyncze słówka. Halloween kojarzy się z potworami, proponuję więc wprowadzić następujące wyrazy: a witch, a bat, a cat, a goblin, a skeleton, a ghost, a monster, a vampire. Pierwsza zabawa związana jest ze skojarzeniami. Nauczyciel przygotowuje cienie wyżej wymienionych postaci. Dzieci wypowiadają formułkę: Knock, knock, trick or treat, who are you? Słysząc to, nauczyciel pokazuje przygotowaną pomoc. Należy zgadnąć, co kryje się za pokazaną sylwetką.
Druga wersja tej zabawy „wymaga” jedynie wykorzystania kart obrazkowych. Nauczyciel lub grupa wybiera jedno dziecko, którego zadaniem będzie odgadnąć, jaka postać znajduje się na karcie (można ją przyczepić na opasce na czole dziecka lub powiesić na tablicy znajdującej się za jego plecami). Grupa wypowiada zdanie: Knock, knock, trick or treat, who are you? Wybraniec natomiast zadaje pytanie: Am I … a bat? Am I a … skeleton? itd. Może również mówić zadania twierdzące I am … a cat; I am … a spider. Grupa odpowiada Yes/ No. Obie wersje zabawy są bardzo angażujące i atrakcyjne dla dzieci.
[ . . . ]