Każdemu nauczycielowi języka obecnego powinno zależeć na tym, aby uczniowie rozmawiali (zarówno z nim, jak i między sobą) – prowadzili monologi, dialogi lub dyskusje. W końcu w nauce języka najważniejsza jest komunikacja. Małe dzieci zaczynają porozumiewać się poprzez gesty i pojedyncze wyrazy, a dopiero później zaczynają składać pełne zdania. Tak samo jest z językiem angielskim. Musimy zachęcać uczniów do mówienia, pamiętając, że „nie od razu Londyn zbudowali” i od czegoś trzeba zacząć.

Gesty w nauce języka

Nie od dziś wiadomo, że gesty odgrywają bardzo ważną rolę w komunikacji. Bardzo często wykorzystuję je do wprowadzenia nowego słownictwa, zwrotów czy funkcji językowych i to nie tylko z maluchami, ale także starszymi uczniami. Słowa połączone z gestem o wiele łatwiej zapamiętać. Już w grupach maluchów wprowadzam całe zwroty, które od samego początku łączymy z gestem.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 40  Strona 41  Strona 42

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Cute dinosaurs

Choć z pozoru wydają się groźne, dinozaury to bardzo wdzięczny temat na zajęcia. Dzieci fascynują się ogromnymi gadami, które wzbudzają wiele pozytywnych emocji. Celem przygotowanego scenariusza...

Czytaj więcej

W pogoni za tęczą

Barwienie jedzenia na zielono? Barwienie rzeki w Chicago na zielono? Zielone stroje dookoła? To oznacza tylko jedno – nadchodzi Dzień Świętego Patryka. Niezależnie od grupy wiekowej uczniów,...

Czytaj więcej
To Top ↑