Każdemu nauczycielowi języka obecnego powinno zależeć na tym, aby uczniowie rozmawiali (zarówno z nim, jak i między sobą) – prowadzili monologi, dialogi lub dyskusje. W końcu w nauce języka najważniejsza jest komunikacja. Małe dzieci zaczynają porozumiewać się poprzez gesty i pojedyncze wyrazy, a dopiero później zaczynają składać pełne zdania. Tak samo jest z językiem angielskim. Musimy zachęcać uczniów do mówienia, pamiętając, że „nie od razu Londyn zbudowali” i od czegoś trzeba zacząć.
Gesty w nauce języka
Nie od dziś wiadomo, że gesty odgrywają bardzo ważną rolę w komunikacji. Bardzo często wykorzystuję je do wprowadzenia nowego słownictwa, zwrotów czy funkcji językowych i to nie tylko z maluchami, ale także starszymi uczniami. Słowa połączone z gestem o wiele łatwiej zapamiętać. Już w grupach maluchów wprowadzam całe zwroty, które od samego początku łączymy z gestem.
[ . . . ]